Home Tutorial Motivasi FrenzyFM SiteMap Image Map
Welcome To Amin93's Blog..Put your link blog here..TQ
the barcode printer: free barcode generator

Tuesday, April 12, 2011

Sejarah 1 April Setiap Tahun


Assalammualaikumwarahmatullahwibarakatuh semua... maaf maaf maaf kalau amin ada salah eja.. :p Alhamdulilah syukur ke hadrat Allah swt dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.. Amin meminta maaf sebab tak mengemaskinikan belog usang ini sebab tak da mood kot.. ok malam ni.. bukan tengah malam ke?? hah ! suka hati lah janji malam betul tak... Kita mula satu cerita pasal sejarah ... sejarah ?? OMG !!! mesti ramai tak suka sejarah kan ?? sama juga seperti amin.. semua orang tahu APRIL FOOL haram disambut sebab telah menghina ISLAM ..sekarang ini amin tak nak cerita APRIL FOOL .. amin nak cerita fasal sejarah bulan April..apa yang berlaku dalam hidup kita akan menjadi sejarah ..betul tak ?? pembohong siapa kata tak tahu .. bak kata urang den "jangan nak membongak, den lompang ekau laju-laju"...ada juga yang lahir pada bulan April contohnya Zizan Raja Lawak yang akan disambut birthdaynya pada 14th April 2011..eh 14 err 12 ?? lantak ler janji nak dekat tarikh birthday amin ni haah...ada siapa2 yang lahir bulan April tu Selamat Hari Lahir la ya ..kita lahir bulan yang sama TAPI paling amin kecewa tak dapat nak sambut birthday ngan abg Zizan Raja Lawak .. Dahlah birthday amin dengan abg Zizan Raja Lawak nak dekat sama..boleh la share kek .. hehehe..

    Sebelum amin menyimpang jauh, baik amin meneruskan cerita yang masih tertunggak ni kalau settle esok malas la pulak... Ini kisah di luar negara tentang 1 April yang menjadi tanda tanya dari seluruh dunia.. dunia ke?? merepek lah...

Kejadian 1 April

1 April 1946
  • Tsunami yang berlaku di Pulau Aleutian telah membunuh 165 orang di Hawaii dan Alaska.Di Hawaii, Tsunami ini dikenali sebagai "Tsunami April Fool" kerana kebanyakan orang yang mati dalam bencana tersebut dikatakan tidak percaya tentang amaran bencana Tsunami tersebut.
1 April 1947
  • Raja George II dari Yunani telah meninggal dunia pada hari tersebut.
1 April 1979

  • Iran menyatakan bahawa 1 April diisytiharkan sebagai Hari Rebublik. Penting !! : Selama 30 tahun berita ini dianggap sebagai jenaka.
1 April 1984
  • Penyanyi Marvin Gaye ditembak dan dibunuh oleh ayahnya.Awalnya, orang ramai tidak menggangap bahawa berita tersebut sebagai berita palsu lebih-lebih lagi bila laporan tersebut menyatakan bahawa ayahnya sendiri membunuhnya.
sumber: Google
1 April 1998

  • Deathrock lagenda Rozz Williams dilaporkan mati bunuh diri pada hari tersebut.
Sumber: Google
1 April 2003

  • Leslie Cheung iaitu penyanyi dan aktor (pelakon) terkenal Hong Kong dilaporkan bunuh diri akibat tekanan berat yang dihadapinya.
Sumber: Google
 1 April 2004

  • Semua orang tahu Google.Com memang terkenal dengan 'April Fool'nya sebagai gurauan .
  • Pelancaran Gmail pada April 2004 ynag pentingnya mereka menggunakan enjin pencarian untuk hebahkan gurauan April Fool kepada pengguna Google.Com

Sumber: Google
Segala amin cerita ini adalah benar2 belaka dan INGAT haram seseorang ISLAM menyambut perayaan "APRIL FOOL"..Jika mahu 'share' sila klik button share di atas ..TQ 

Sumber: Majalah & Akhbar :D
Comments
0 Comments
//commentFB

0 Orang Senyap² Komen Di Sini:

Post a Comment

Komen Itu Indah..Harap anda dpt komen yang molek sikit..kan lebih manis .. :) yang komen menggunakan anonymous sila sertakan nama anda dan facebook :)

Ada Masalah??Tak Puas Hati??Nak Bagi Idea?? Boleh Hantar Komen Melalui FormSpring(FS)
|TERIMA KASIH|