Welcome To Amin93's Blog..Put your link blog here..TQ
the barcode printer: free barcode generator

Monday, August 29, 2011

Cara Untuk Memohon Maaf Versi Romantik

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. hai semua dan selamat pagi .. pagi ni amin nak kongsi sedikit entri ni tentang cara memohon maaf tapi dengan versi romantik.. nak tahu tak? mesti semua nak tahu kan ??

Sebenarnya ada 10 cara yang korang patut ketahui dari dulu lagi untuk memohon maaf kepada pasangan korang yang sedang marah, sedih atau kecewa.. kalau tips ni tidak berjaya cubalah cara lain .. amin sekadar mahu membantu sahaja..:)

Maksud Warna Bunga Ros Versi Cinta

Assalammualaikum wbt dan salam satu Malaysia..pagi ni amin tak dapat nak tido lak .. tak tahu la kenapa.. hurmm pagi ni saje nak kongsi cerita lagi tentang bunga ros... mesti ramai suka bunga ros kan? lagi2 si gadis2 yang manja2, comel & lawa2 .. eh ! jgn nak kembang sngt la bila kena puji..hehehe jgn marah bergurau je ..

Setiap warna bunga ros mesti ada maksudnya.. Jom kita selongkar satu per satu :D

Saturday, August 27, 2011

Ucapan Raya & Hari Kemerdekaan Dari DuNia AmiN.93

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia.. pejam celik pejam celik dah nak sebulan kita puasa ya .. lagi2 nak menyambut Hari Kemerdekaan dengan iringan 1 Syawal.. sebenarnya amin malas nak cakap banyak ..

Juara Maharaja Lawak Berpecah??

Assalammualaikum wbt dan salam 1 malaysia ..agak terkejut jugak bila amin baca satu entri mengatakan kumpulan Sepah berpecah?? betul atau tidak, amin tak confirm lagi .. amin baca pun dari blogger .. kang jadi fitnah susah .. Blog amin bukan pembawa fitnah ....Kalau mereka berpisah pun lawak sepah cuma jadi kenangan je la ..

Sepah berpecah? cuma salah faham je..ramai blogger sebar fitnah pasal kumpulan sepah berpecah...tak mungkin kot kalau dorang berpecah .. kalau dorang berpecah mesti cantum  blik kan ?..

ini pun dpt dr mStar Online mengatakan Kumpulan Sepah tidak berpecah cuma salah faham.

KUALA LUMPUR: Anggota kumpulan Sepah, Shuib mengakui terkilan dengan kontroversi kononnya mereka akan berpecah selepas memenangi pertandingan Maharaja Lawak lalu.


Jelasnya, apa yang dimaksudkan dengan berpecah adalah tiada halangan untuk menerima tawaran secara berseorangan dalam mana-mana persembahan atau lakonan.


“Pertama sekali saya ingin terangkan bahawa kami tidak berpecah, saya rasa ada salah faham dari kenyataan yang dikeluarkan daripada salah seorang anggota Sepah.


“Apa yang cuba mereka sampaikan ialah kami boleh berpecah-pecah jika mendapat tawaran persembahan pentas atau berlakon dan bukan semestinya bertiga,” jelasnya ketika ditemui di rakaman Melodi Raya, di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Rabu.


Kata Shuib, disebabkan khabar angin tersebut dia menerima beberapa panggilan daripada peminat tidak dikenali yang meluahkan rasa kecewa mereka.


“Lebih terkilan apabila ramai peminat yang telefon saya untuk meluahkan rasa kecewa mereka kerana telah berhabis duit mengundi kumpulan kami dalam Maharaja Lawak lalu.


“Saya rasa bersalah dengan mereka kerana mereka ingin melihat Sepah terus berada di industri ini secara berkumpulan bukan secara solo.


“Jujurnya, saya akui kami tidak akan kuat jika bergerak sendiri tanpa salah seorang daripada kami,” tuturnya.
Dalam pada itu, Shuib akui ada beberapa tawaran yang tidak dapat dipenuhi ketiga-tiga mereka atas sebab-sebab tertentu.


“Kami sudah berkawan lama dan berjanji tidak akan menyekat rezeki masing-masing.


“Jika salah seorang daripada kami sibuk dan tidak dapat menyertai, kami tetap akan meneruskan persembahan biarpun berdua atau seorang,” katanya.




P/S uhh !! buat takut je kumpulan Sepah berpecah..ish2 nak buat entri pun jgn bwk fitnah ..jika sorang bwk fitnah nnti semua orang akan ikut sekali ...

CONTEST DUIT RAYA ANJURAN DARI AMIN :) 


Wednesday, August 24, 2011

Luahan Hati | Coretan Buat Awak

Sudah 7 bulan kita putus tapi hati saya masih ada awak lagi .. saya pun tak tahu nak luah kat siapa sebab ramai yang tak faham dengan perasaan saya..awak je yang dapat memahami perasaan saya.. saya tahu kalau saya kembali kat awak mesti awak dah tak akan terima saya lagi..Sebab awak dah ada pasangan baru..Pasangan baru awak lebih baik dari saya..Awak nak tahu tak ?? Sejak kita putus, sukar untuk saya melupakan awak walaupun mengambil masa yang sama ..Saya putus dengan awak pun ada sebab ..Sebab saya nak fokus untuk belajar ..awak tahu kan apa impian saya ? Impian nak masuk Universiti tp alhamdulilah saya dapat gak masuk UiTM, tempat belajar saya sekarang..ini pun berkat doa mak ayah saya..saya selalu berdoa kat Allah supaya awak pun dapat masuk Universiti untuk capai cita-cita ...

Tuesday, August 23, 2011

I ♥ Gadjets

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia ...yeay ! kita berjumpa lagi dengan hari yang sama ..Ini adalah entri ke 3 yang patut korang baca.. patut ke ?? apa-apa je la..

Pada petang saja nak kongsi sikit pasal gajet2 ni .. kebanyakan remaja zaman sekarang memang meminati gajet2 ..duit mesti habis sebab gajet lah...

B VS G | Perbezaan Lelaki & Wanita Bila Putus Cinta

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. hari ini amin nak update lagi ..td dah cerita pasal ribut sekarang cerita pasal cinta pulak.... semua terfikir apa maksud "B VS G"?? "B VS G" bermaksud Boy vs Girl Segment ..Sekarang ni kita bergaduh asyik puji sana, puji sini tak best la TAPI bukan gaduh betul2 tahu ..
 Hari ini entri yang kedua, amin nak cerita perbezaan perasaan lelaki dan perempuan bila putus cinta..siapa yang kuat merajuk bila kena reject dgn pasangan dorang??

  Sekarang ni amin nak cerita tentang LELAKI dulu sebab amin kan lelaki..Lelaki la kena mula dulu [gelak sakan :p]..

Lelaki ni bila dah putus cinta dengan pasangan mereka mesti akan cuba kawal emosi dulu..Kalau tak kawal emosi hilanglah macho mereka.

UiTM Jengka Dilanda Ribut Kelmarin

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. selamat pagi semua .. baru je balik kelas ni tak de niat di hati nak beli surat khabar td..Dah terbeli bacalah..Baca punya baca UiTM Jengka masuk "paper"...wow !! dalam hati amin terfikir ni kes yang ribut hari tu lah .. Hari Ahad rasanya ribut tiba-tiba muncul laju juga, sampai khemah bazar Ramadhan kena terbang oleh angin..ye la kuasa Allah swt kan? siapa boleh duga .. tapi amin rasa tu angin monsun yang datang dari laut timur dan barat ..Semua orang tahu tempat Jengka ni kan duduk di tengah-tengah semenanjung..sebab tu kelmarin angin kuat gila..

Monday, August 22, 2011

Cara Memikat Hati Si Jejaka

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. hai selamat pagi semua hari ini amin nak cerita pulak cara nak memikat hati si lelaki seperti ini..Entri ini sebenarnya khas untuk si gadis tulen bukan lelaki yang berubah jadi perempuan.Kalau dalam bahasa pasar dia "PONDAN"..
Entri sebelumnya amin ada buat cara ciri-ciri untuk menjadi jejaka idaman malaya..sekarang ni amin nak cerita cara memikat lak ..

Ada 50 cara yang patut korang ikut dan patuhi.. haha

Sunday, August 21, 2011

Ciri-Ciri Untuk Jadi Jejaka Idaman Malaya

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. dah berapa hari tak update ni .. ish2 teruk betul amin ni kan .. hehe.. cuba korang intai sikit kat tajuk entri untuk kali ini.. apa macam ?? entri ini khas untuk si jejaka-jejaka yang nak memikat hati si gadisnya ...kalau nak tahu baca lagi selanjutnya.
         
          Kadang-kadang perempuan ni mudah cerewet dalam memilih pasangan untuk bercinta..kenapa?? sebab mereka mempunyai cita rasa yang berbeza ..Kepada semua lelaki dalam dunia termasuk amin sekali patut ikut panduan yang akan amin sediakan untuk perempuan memiliki korang dengan seadanya..

Friday, August 19, 2011

Info Kesihatan | Undang-Undang Kanser

Assalammualaikum wbt & salam 1 Malaysia .. hai semua dah lama tak update blog ni .. hari ini amin nak buat satu cerita tentang kesihatan pulak.. asyik cerita cinta je korang tak muak ke ?? hahaha .. sekali sekala kita mestilah kena tahu tentang kesihatan sikit .. tahu sikit jadilah kalau tak tahu semua macam mana nak kahwin..hahahaha..

Pagi ni nak cerita sikit pasal penyakit kanser .. Dalam dunia ni macam-macam kanser kita boleh temui contohnya kanser otak, kanser paru-paru, kanser payudara dan macam-macam lagi.. nak senaraikan lagi  panjang pulak entri ni .. :p

Setiap kanser ni ada undang-undang dia tapi amin nak cerita sekarang pasal kanser puncanya di sebabkan tahi lalat ..Kanser yang amin maksudkan ialah kanser kulit ..tahu ke kanser kulit?? kalau tak tahu pi cari kat google ? hehe..

Lima gejala tahi lalat yang boleh berubah menjadi kanser kulit:

Tuesday, August 16, 2011

Puasa Enam

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia ..sekarang kita dah 16 Ramadhan berpuasa ..cepat kan masa berlalu .. malam ni amin nak berkongsi tentang Puasa .. cerita puasa mesti ada yang tak puasa kan ?? ok malam ni amin tak nak cerita pasal orang tak puasa yang tak puasa tu tanggung dosa sendiri .. ok ..

Topik kita malam ini bercerita tentang Puasa Enam, mesti korang pernah melakukan puasa ni bukan tapi ada yang sesetengah tak tahu hukum puasa enam ni . Sekarang ni amin nak cerita hukum orang yang berpuasa enam ni .. sebbelum amin meneruskan cerita ini, amin nak memohon maaf kalau ada silap semasa amin buat entri ..amin tak lah sehebat mana tentang hal agama tapi mahu berkongsi sedikit apa yang amin tahu..

Jom Bongkar Rahsia Si Gadis

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia..selamat pagi semua hari ini amin nak cerita sikit satu rahsia ni ... rahsia ni tak lah besar sangat tapi korang kena tahu lagi-lagi si jejaka macam amin ni kan .. cee waaah .. sebelum ni amin ada buat jugak rahsia tetapi itu rahsia untuk lelaki punya ..nak baca klik sini ..

Kita bongkar satu per satu dulu rahsia si gadis yg korang minat/sayang/cinta ...

Sunday, August 14, 2011

Jom Uji Personaliti Diri

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia ..hai2 kawan semua dan jugak followers amin yg sudi baca entri-entri sebelum ini .. hari ini amin nak buat game..game apa ?? game kan orang..hahaha tak ada lah main2 je .. amin nak buat game nak mengenali diri korang lebih terperinci[terperinci ke??;p]

Saturday, August 13, 2011

KL Gangster Junior

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia.petang ni sebelum masuk buka puasa, amin nak jadi gangster petang ni boleh tak ?? hahaha tapi tak nak jadi gangster KL, nak jadi gangster Jengka leh tak .. hahaha ...

Tadi baru lepas tengok video iKLan Gangster .. lawak la ..sial la puii .. sesiapa tak tengok video ni .. jom kita tengok ramai kat bawah ..

Dialog terbaik paling best & amin suka "memang la mak takde duit sebab tu dia jual tam tam tepi jalan la, sial..."

hebat la dorang buat cerita ni ..kelakar habis ...korang layan cerita tu sampai habis . mesti sakit perut korang gelak2 nnti .. haha


p/s sebenarnya tengah  cari idea nak update blog.. dah terjumpa video ni .. post ni je la :p Jangan Marah ~~

5 Tentang Otak Kaum Hawa

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia ..yeah selamat pagi semua .hari ini amin nak cerita lagi isu perempuan ...[nape la amin asyik buat isu perempuan je ni =.=""] mesti korang cakap macam tu kan ?? ok la kalau amin nak cerita pun cerita sangat panjang, kalau pendekkan korang tak faham la ...hahaha[cakap lah tak nak cerita kan senang..grr]

Pagi ini amin mahu cerita pasal OTAK ..bukan yang dalam zombi kampung pisang tu ..ni pasal otak seorang perempuan..Semua orang tahu kan ?? apa yang kita buat makan ke?tidur ke? berfikir ke? semua telah di kawal oleh otak kita ..Sekarang ni, perempuan sering dikatakan sukar untuk di fahami . kenapa amin kata begitu ..Jom kita selongkat 1 by 1 .. ada berani ?? kalau amin berani, korang mesti lagi berani..;)

Friday, August 12, 2011

Isu Hina Islam - Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara

Assalammualaikum wbt.. whats up yaww.. [tiba2 amin jadi dak hiphop lak=.=] ... tak tahu lah mimpi apa amin hari ini, tidur tak lagi nak mimpi macam mana..

Sekarang amin nak cerita yang paling hangat sekali dalam google iaitu penghinaan Islam..siapa tak kenal dengan "Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara" , tukang hina Islam yang ramai orang Islam benci gila kat dia sebab apa?? sebab menghina Allah swt dan kekasih-Nya, Rasuluallah saw..siapa tak angin bila hina Islam macam tu?? amin pun marah jugak tapi amin tak ada kuasa nak menghukum dia..hanya Allah swt yang dapat menghukum dia, kita cuma memperbanyakkan berdoa saje..

Dibawah ini ada sikit screenshot untuk korang lihat dan saksikan tindak tanduk "Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara"

gambar kat atas "Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara" seperti marah kat gaysec mungkin kena hack kot .. hahahaha..

Cara Lajukan BroadBan Menggunakan Command Prompt

Assalammulaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. selamat malam semua hari ini amin nak kongsi sedikit tutorial...Ya la dah lama tak buat tutorial .. Malam ni amin nak buat tutorial cara nak lajukan berukban (broadban) korang yang dah habis limit tu .. tapi korang jangan ingat buat cara ni laju gila babi cuma laju sikit .. Kebanyakkan orang yang guna benda ni orang yang kaki download movie .. Ya la semua orang tahu bila dah jadi kaki download mestilah makan banyak bandwith ...hah? tak tahu maksud bandwith?? pi tanya uncle google mungkin dia boleh tolong .. kalau amin baik hati nanti amin bg masa akhir cerita ni ..

Ok yang pertama sila baca



Kelebihan Bulan Ramadhan, Bulan Yang Mulia

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. hai selamat petang semua .. hari ini amin nak buka satu topik tapi bukan topik perempuan atau lelaki..tapi pasal Islam sikit .. kalau ada salah silap harap diampun ..kalau ada salah minta di perbetulkan amin budak baru belajar..

   Ok sekarang ni kan bulan Ramadhan tak best lah kalau tak cerita pasal bulan Ramadhan .. amin nak bercerita tentang Kelebihan Bulan Ramadhan, bulan yang mulia semua umat Islam menunaikan..

Thursday, August 11, 2011

Sendiri Itu Sepi

Assalammualaikum wbt & salam 1 Malaysia .. hai you all kita berjumpa lagi pada hari yang sama ..macam mana puasa hari ini ada yang dah terbatal ke?? yang perempuan tu amin faham lah..kalau lelaki tu ish ish ish.. apa nak jadi dengan korang ni..

sebelum kita pergi pada topik yang amin ingin ceritakan .. amin nak berterima kasih pada kat iDa WaiDa kerana menegur amin atas kesalahan yang dibuat pada entri sebelumnya..
     Dan satu lagi ucap tahniah untuk diri sendiri, blog DuNia AmiN.93 telah mencecah 100 follower ..yeah !!! tak sangka buah cempedak dah jadi chickenchop.. [hehehe :ppp] ..jom kita tgk siapa follower ke 100 kita ni ... jeng jeng jeng jeng ..cuba tengok bawah ..
Cute pulak awek ni..kalau dapat ayat mesti syok !! hahahahaha [=.=" jangan fikir lain sudah.bulan puasa ni]
nak pi ke blog dia klik sini  [baik hati betul amin siap promote sekali =.="]

ok dah habis ucap tahniah, sekarang kita pergi ke topik di atas .. amin nak bercerita pasal bersendirian..semua orang bersendirian bukan?? jangan tipulah ! semua orang pernah..Bersendirian ini ada banyak jenis..Ada yang bersendirian tak de kawan dan ada juga bersendirian sebab di tinggalkan kekasih.betul tak TETAPI ramai orang yang memandang benda ini dari perspektif yang negatif.

Kenali Hati Wanita

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. hai hai kita bertemu lagi dengan cerita yang baru.. sekarang ni dah 10 hari kita berpuasa yang kurang tu tak tahu nak cakap apa .. hari ini amin nak bercerita lagi tentang WANITA... perghh kenapa ramai sangat blogger yang buat isu WANITA ni ?? ramai ke?? contohnya Mas Ahmad Safwan is  my friend .. Sebelum amin lari topik .. kita mula dari sekarang .. jeng jeng jeng ..

Kalau kita(lelaki) nak mengenali seseorang perempuan itu kita kenal hati budi dia(perempuan) kan ?? sebelum kita mengenali hati budi dia ..kita mesti mengenali perangai, sifat dan hati si dia.. Sekarang amin nak cerita pasal perangai dan sifat  seorang perempuan .. cara kita nak mengenali perangai & sifat wanita kita mesti melalui 4 unsur iaitu API, TANAH, AIR & ANGIN..


Tuesday, August 9, 2011

Harga Maruah Seorang Wanita

Assalammualaikum wbt & salam 1 Malaysia .. hey hey hey ... kita jumpa lagi noh ... dah lama tidak update blog ini sudah berkurun lamanya ..[lama ke ??baru bape bulan je..hehe] . Hari ini amin nak berceritakan tentang "Harga Maruah Seorang Wanita"..

 Semua orang tahu, Islam adalah agama yang amat prihatin terhadap maruah dan kewibawaan wanita. Allah swt dan Rasul meminta umat Islam terutama kaum Adam memelihara dan melindungi wanita sebaik mungkin .. Wanita ini juga di anggap sebagai makhluk Allah swt yang perlu di hormati dan dilindungi ..

   Berbalik kisah zaman nabi Adam, wanita ataupun di kenali kaum Hawa dicipta dari tulang rusuk lelaki ..
Rasuluallah  saw pernah pun bersabda:
"Aku berwasiat kepada kamu supaya menjaga wanita dengan sebaik-baiknya kerana mereka dijadikan daripada tulang rusuk dan sebengkok-bengkok tulang rusuk adalah yang dibahagian teratas".
(Bukhari & Muslim)
Ada Masalah??Tak Puas Hati??Nak Bagi Idea?? Boleh Hantar Komen Melalui FormSpring(FS)
|TERIMA KASIH|