Welcome To Amin93's Blog..Put your link blog here..TQ
the barcode printer: free barcode generator

Thursday, November 3, 2011

Pernah Kena Ngurat ?

Assalammulaikum wbt, salam 1 Malaysia dan salam 1 Blogger .. hai rakyat Malaysia kita berjumpa lagi pada petang ni .. Sekarang ini amin nak bercerita korang pernah kena ngurat tak ? Bohong la tak pernah ..amin sendiri pun tak pernah apatah lagi korang.. :p

Wednesday, November 2, 2011

Result Will Be Out

Assalammulaikum wbt, salam 1 Malaysia & salam 1 Blogger..hari ini tak tahu la kenapa ?? setiap hari hujan di KL ..nak berjalan pun susah tapi takpe hujan kan rahmat dari Allah. Itu bukan cerita amin sebenarnya..Cerita amin sekarang ni, cuti semester kan dah nak habis.Kalau dah nak habis mestilah keputusan peperiksaan akhir dah nak keluar...erghhh seram ni nak tengok result harap lah dapat dekan.

Student Portal UiTM

P/S  4hb result akan keluar..Harap amin dapat keputusan cemerlang dan dpt dekan..harap korang doa kan amin dan kawan2 amin berjaya :) 

#2 Wordless Wednesday

Assalammulaikum wbt, salam 1 Malaysia & salam 1 Blogger

Friday, October 28, 2011

FAM Kena Godam !!

Assalammualaikum wbt, salam 1 Malaysia, dan salam 1 Blogger .. Pagi2 buta kita di kejutkan dengan satu berita sampai amin pun nak tergelak pun ada tentang laman sesawang FAM (Persatuan Bola Sepak Malaysia) telah di godam oleh para hacker.Amin rasa ini bukan kerja hacker dari kumpulan RileksCrew.. kalau betul mereka mesti ada logo mereka di laman sesawang itu...Apa pun kita layan screen shot dulu dibawah..

Thursday, October 27, 2011

Kenali Musuh ISLAM

Assalammualaikum wbt, salam 1 Malaysia dan salam 1 Blogger... Hari ini ada cerita SENSASI ...cerita apa ni?? cerita untuk kenal lebih lagi musuh kita musuh Islam atau dikenali dengan Iblis/Syaitan..Semua orang tahu syaitan ni suka menganggu manusia untuk menyesatkan mereka....Kita kenali syaitan ini melalui biodata ..
Hiasan Google

Wednesday, October 26, 2011

#1 Wordless Wednesday

Assalammualaikum wbt, salam 1 Malaysia dan salam 1 Blogger ..Hari ini hari Rabu..Hari semua blogger memasukkan gambar tanpa memberi penjelasan terhadap gambar yang diberi..Ini pun kali pertama amin membuat entri ini...

Monday, October 24, 2011

Binatang Jadi Manusia ???

Assalammualaikum wbt , salam 1 Malaysia & salam 1 Blogger...Petang ni agak PANAS juga tajuk entri hari ni ...Apa maksud amin di sebalik tajuk itu ??
Hiasan Google
Tengok dan lihat sahaja :)

Faktor Seseorang itu menjadi "PENGHASUT"

Hiasan Google
Assalammualaikum wbt, salam 1 Malaysia dan salam 1 Blogger .. Korang tahu ke apa itu hasut ?? dan satu lagi korang tahu kawan korang tu PENGHASUT .?? kalau tak tahu tu ni amin nak ceritakan ni ..Ciri-ciri penghasut  ini tidak lahir dengan sendirinya .Ada beberapa perkara yang menyebabkan mereka ini bersifat demikian.






Curi Lembu Rempuh Polis

Hiasan Google
Assalammualaikum wbt, salam 1 Malaysia dan salam 1 blogger...hari ini amin baca satu artikel akhbar tentang kecurian ...kalau curi biasa2 itu tak kesah sangat ..Ini curi binatang ..yelah nak dah nak raya haji kan..Orang pun sanggup nak mencuri untuk mendapatkan duit lebih masa raya haji nanti...tapi apa-apa pun malang pun tak berbau dah rempuh sekatan polis, memang tak akan lepas begitu sahaja lah..

Apa-apa pun korang baca jelah artikel ini dibawah...

Cara Untuk "Cover" Malu

Assalammualaikum wbt, salam 1 Malaysia dan salam 1 blogger .. Pagi ni amin mahu berkongsi cara untuk mengelakkan diri korang berasa malu pada masa akan datang...
Sila ikut satu per satu kalau anda berada di situasi ini....Cara-caranya ialah :-

Sunday, October 23, 2011

Faktor Utama Man Utd Kalah di Tangan Man City

#1 Fakta ke Auta ?

Assalammualaikum wbt dan salam satu Malaysia...Amin di sini mahu berkongsi lagi tentang sedikit fakta tentang lelaki....Korang rasa fakta ini betul ke ataupun auta..
Ramai-ramai kita baca dari atas sampai ke bawah, kalau mahu tahu fakta itu benar ataupun tidak...

Pukul Anak Kerana Ingin Memakai Tudung

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia... hari ini amin dapat satu berita sensasi... Seorang bapa tidak membenarkan anaknya memakai tudung..apa kes?? nak tutup aurat pun tak kasi..hmmm apa la nak jadi dunia sekarang ni...Sanggup pukul anak sebab ingin menutup aurat..apa perasaan korang bila bapa korang sendiri tak  benarkan memakai tudung?? marah? suka? seronok?
Ini ada satu cerita di sebalik tajuk di atas ..Renung-renungkan lah :)

Video Parody Yang Buat Ramai Tergelak

Hiasan Google
Assalammualaikum wbt, salam 1 Malaysia dan salam 1 Blogger ...selamat petang semua ..Hari ini amin nak cerita pasal video parody...Korang tahu ke apa itu "parody" ??

Parody ialah komposisi yang meniru atau menyalah tafsirkan gaya seseorang, biasanya dengan cara yang lawak atau mengelikan hati penonton.

Pada zaman ini, video parody ni cukup popular di dunia..kalau nak cakap di Malaysia..Di dunia mesti ada jugak kan ?? amin tak tahu lah siapa yang mencipta video parody ni dulu..tahu-tahu je dah ada....

Bawah ini, amin mahu berkongsi sedikit video-video parody di Malaysia..

Friday, October 21, 2011

Perkara Yang Paling Romantik

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia..hari ini ada 2 entri amin nak berkongsi ..entri sebelumnya yang belum di baca lagi.. sila klik sini.. ok sekarang ni amin nak kongsi lagi perkara yang paling romantik bila bersama dengan pasangan korang..
Jom kita baca dari atas sampai ke bawah..

10 Solat Yang Tidak Di Terima Oleh Allah

Assalammulaikum wbt dan salam 1 Malaysia.. Hari ini amin mahu berkongsi sedikit tentang solat..korang tahu apa itu solat..?? Sekarang ni amin tak nak lah bercerita maksud solat tapi mahu cerita serba sedikit 10 solat yang  tidak terima oleh Allah swt.
Rasulullah S.A.W. telah bersabda yang bermaksud : “Sesiapa yang MEMELIHARA solat, maka solat itu sebagai CAHAYA baginya, PETUNJUK dan JALAN SELAMAT dan barangsiapa yang tidak memelihara solat, maka sesungguhnya solat itu tidak menjadi cahaya, dan tidak juga menjadi petunjuk dan jalan selamat baginya.” (Tabyinul Mahaarim)

Thursday, October 20, 2011

Bila Jejaka Idaman Berubah Sikap ?

Assalammualaikum wbt, salam 1 Malaysia dan salam 1 Blogger..hmmm sudah lama amin tidak menyentuh blog ni ..ye la bila malas menguasai diri selepas tamat sahaja peperiksaan akhir di UiTM pada semester 1 ini.. Kali ini amin tak nak lah berbincang pasal exam ni .. amin nak cerita pasal tajuk di atas..Korang semua ni ada tertanya tanya ke kenapa ya kekasih korang berubah sikap..
Jom kita selongkar beramai-ramai..zasssss

Monday, October 3, 2011

Rahsia Surah Al-Kauthsar

Assalammualaikum wbt, salam 1 Malaysia dan salam 1 Blogger .. wahai semua rakan-rakan ku di alam maya dan tidak terkecuali yang realiti ..amin sekadar mahu berkongsi apa yg amin baca tadi tentang rahsia di sebalik surah Al-Kauthsar..
Jom kita baca dan fahami apa rahsia surah ini..

Sunday, October 2, 2011

Hiburkan Hati, Jiwa & Raga Anda

Assalammualaikum wbt, salam 1 Malaysia dan salam 1 Blogger ..Hari ini amin nak bg korang buat ayat berdasarkan tarikh lahir korang .. tak tahu lah benda ini terhibur ke tak untuk korang.. jom kita buat :)

Thursday, September 29, 2011

Frenzy.FM Dulu & Sekarang | Mesti Gempak Punya

Assalammualaikum wbt, salam 1 Malaysia & salam 1 Blogger.. haii2 semua.....Petang ni amin nak kongsi sedikit cerita pasal Frenzy.FM..korang tahu ke FrenzyFM tu apa?? haah ni la amin nak bagitahu ni... nak mengetahui sejarah FrenzyFM sila la rajin2 klik sini..Sekarang ni FrenzyFM makin lama makin maju dari dulu hinggalah sekarang..tak percaya ke?? Ya lah dah masuk dalam media hiburan kan? Mana tak famous..Bila dah famous mestilah kena maju ..Takkan Facebook je nak maju .. Barangan tempatan pun mesti kena maju ma~~

Dibawah adalah sedikit screenshot yang amin amik dari dulu hingga sekarang..Gambar yang  FrenzyFM dulu banyak hilang entah kemana..selamat ada sikit ..hehe..

10 Perkara Tentang Lelaki

Assalammualaikum wbt, salam 1 Malaysia & salam 1 Blogger..hari ini panjang sikit bagi salam..amin tak tahu korang nak jawab macam mana..pandai-pandai la ya.. Hari ini amin nak cerita lagi pasal lelaki tapi entri ini khusus untuk perempuan yang belum korang ketahui yang terlepas entri sebelumnya sila ke sini dan juga sini ....
Kita ketahui satu per satu tentang lelaki yang masih korang belum ketahui lagi..Lagi-lagi perempuan yang ada teman lelaki..

Monday, September 26, 2011

Bukti Cinta Sejati

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. Korang tahu ke cinta sejati ?? Mesti ramai idam-idamkan ..betul tak ?? Kita kena ketahui juga selok belok cinta sejati yang masih tak tahu dan buat tahu boleh baca kisah bukti cinta sejati...

#1 Selalu Ingat Awak

Untuk Awak <3

Sunday, September 25, 2011

Lelaki Dan Zodiak

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. hai semua .. hari ini amin nak cerita lagi pasal zodiak pula..korang tahu ke zodiak tu apa ?? kalau tak tahu pergi jumpa pakcik google mesti pakcik google tu boleh bantu korang ;D
Hari ini amin nak bongkar rahsia lelaki berdasarkan zodiak kelahiran.Cuba tengok satu per satu yang mana satu ciri-ciri korang(lelaki) yang perempuan nak tengok untuk pasangan dia pun ok gak ..

Bangga Jadi Pelacur Untuk Hidup Mewah

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. kita berjumpa lagi ya ..hari ini, amin nak buat isu panas sikit..sikit je tak banyak mana pun tentang isu bangga jadi 'call girl' atau di kenali pelacur.. kenapalah dorang ni dah tak takut dosa ke apa ? sanggup jual tubuh badan untuk dapatkan wang dan kasih sayang ..Di Malaysia ni banyak kerja kita boleh buat tapi kenapa dia orang tak nak lakukan..Bila warga asing rampas pekerjaan kita sibuklah mengutuk sana sini...ya lah nama manusia tak pernah puas apa yang ada..
Dari kiri - Aiza, Lily, Shila
Keratan akhbar Harian Metro tentang "bangga jadi pelacur"

Saturday, September 24, 2011

Kenangan Aku & Dia

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia... amin dah tak tahu nak buat dah... ulangkaji utk exam esok dah selesai... ini pun sekadar nak kemas kinikan sahaja.. amin saje nak berkongsi kenangan manis je ..kenangan amin dan si dia masa ada hubungan dulu..dulu la sekarang dah tak ... :)

Magis Cinta

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia.. malam ni amin nak cerita lagi pasal cinta lagi ..boleh tak ?? kalau boleh amin nak teruskan ... ;D

Culik, Pukul & Campak Keluar Van

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia..Ini satu lagi artikel yang amin nak kongsikan kat korang semua.. kenapa zaman sekarang manusia tak ada hati perut..lagi-lagi kanak-kanak yang tak berdosa..apa dosa dia pun tak tahu ..dah lah culik, lepas tu pukul lak tu ..Manusia macam tu dah tak layak panggil manusia harus di panggil binatang....

Nyaris Rentung Bersama Lamborghini

Assalammualaikum wbt.. yeahh !! kita berjumpa lagi bersama amin .. lama tak update blog ni .. rasa rindu nak menaip semula tetapi apa kan daya .. minggu ni minggu final kena bahagikan masa sikit untuk belajar....amin update ni pun baru lepas baca harian metro ..kereta kesukaan amin Lamborghini Gallardo rentung kat Damansara...perghh menangis beb ..cantik kot kereta tu .. kalau dapat kat amin memang bawak lumba la (tak payah nak berangan la amin =.=")

Keratan akhbar harian metro hari ini ..

Sunday, September 11, 2011

Sejarah CINTA

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia.. Dah lama amin tak update blog..maaf ya semua sekarang ni amin dah nak exam..kena fokus la sikit kan ?? hari ini amin nak update lagi pasal CINTA..kalau kita cerita pasal sejarah mesti ramai tak suka kan??rasa malas nak baca...kalau sejarah cinta ada yang baca ke ??

Semua orang ada sejarah cinta kan??sebenarnya sejarah cinta korang patut diteruskan ke? atau dilupakan..di sini lah tempat amin akan ungkaikan ..
Sejarah CINTA | Diteruskan @ Dilupakan

Tuesday, September 6, 2011

Budaya Melatah

Opooocooot ! mak kau pakai sport rim 15 harga 7000...

aissh siapa lak yang main cucuk ni kan dah melatah ..haha... sebelum tu jawab salam amin dahulu, kalau mahu meneruskan cerita selanjutnya ..

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia ..  Selamat malam semua .. Malam ni sahaja nak bahaskan pasal budaya melatah ni ..Kalau di Malaysia, kebanyakkannya orang Melayu yg melatah ni ... kalau tak percaya cuba korang cucuk dorang yang kuat melatah, confirm melatah je kerja dia..

Monday, September 5, 2011

Kenapa Lelaki Benci Wanita??

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. hai semua ..apa korang buat petang2 gini .. hari ini amin nak sambung balik cerita hari tu.. siapa yang ada ingat tu terima kasih lah kerana sudi singgah blog amin yang tak seberapa nii .. dulu amin ada cerita pasal kenapa wanita benci lelaki?? sekarang ni kita balas dendam balik .. "Kenapa Lelaki benci Wanita"?? adil bukan ?? tak syok ma tak de fight ..haha :pp entri sebelumnya ..
Kita selongkar ramai-ramai kenapa lelaki benci benci wanita?? :D

Saturday, September 3, 2011

Kenapa Perempuan Benci Lelaki ??

Assalammualaikum wbt dan salam 1Malaysia .. hai hai semua.. kita jumpa lagi dengan hari yang ceria ini ... baru je blik dari beraya kat rumah kawan ibu saya .. penat tahu dah lah saya jadi pemandu .. hahaha.. hari ini amin kongsi sedikit je tak lah banyak mana tentang "Kenapa Wanita benci sangat pada Lelaki?" Kenapa ya?? korang tahu ke si jejaka-jejaka sekalian .. sebelum kita mengayat si dia, kita mestilah kena tahu apa yang dia benci dengan perangai kita.. betul tak ?? 
Kita ada 20 perangai kita(lelaki) yang membuatkan si gadis membenci kita..

Cara Memikat Hati Si Gadis

Assalammualaikum wbt dan Salam 1 Malaysia.. halo halo ! kita berjumpa lagi ..ok hari ini amin nak entri khas buat si jejaka...si gadis pun boleh baca apa salahnya..tak de hukum pun hanya entri ini je lelaki boleh baca :) ... sebelum ni amin ada buat entri khas buat si gadis.. kalau ada sesiapa ingatlah ..entri sebelumnya --> klik ni

Friday, September 2, 2011

Permainan Tradisional Kian Dilupakan ??

Assalammualaikum wbt & salam 1 Malaysia .. apa mimpi amin hari ini pun amin tak tahu tidur pun tak macam mana nak mimpi ..hari ini saje nak bercerita pasal permainanan tradisional..korang tahu ke permainanan tradisional?? mestilah tahukan .. permainan zaman nenek moyang kita dulu la ..  kalau kita zaman sekarang dah tak main permainan ni ..sekarang ni main playstation..

Hari terakhir korang main permainan tradisional bila ?? kalau amin zaman amin darjah 5 kot..permainan tradisional yang pernah amin main dulu ialah baling selipar, main perang2, gasing, & congkak..Permainanan tradisional ni memang seronok sebab boleh mengeratkan lagi hubungan silaturrahim.

kita selongkar sikit-sikit pasal permainan tradisional ni jom :)

Monday, August 29, 2011

Cara Untuk Memohon Maaf Versi Romantik

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. hai semua dan selamat pagi .. pagi ni amin nak kongsi sedikit entri ni tentang cara memohon maaf tapi dengan versi romantik.. nak tahu tak? mesti semua nak tahu kan ??

Sebenarnya ada 10 cara yang korang patut ketahui dari dulu lagi untuk memohon maaf kepada pasangan korang yang sedang marah, sedih atau kecewa.. kalau tips ni tidak berjaya cubalah cara lain .. amin sekadar mahu membantu sahaja..:)

Maksud Warna Bunga Ros Versi Cinta

Assalammualaikum wbt dan salam satu Malaysia..pagi ni amin tak dapat nak tido lak .. tak tahu la kenapa.. hurmm pagi ni saje nak kongsi cerita lagi tentang bunga ros... mesti ramai suka bunga ros kan? lagi2 si gadis2 yang manja2, comel & lawa2 .. eh ! jgn nak kembang sngt la bila kena puji..hehehe jgn marah bergurau je ..

Setiap warna bunga ros mesti ada maksudnya.. Jom kita selongkar satu per satu :D

Saturday, August 27, 2011

Ucapan Raya & Hari Kemerdekaan Dari DuNia AmiN.93

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia.. pejam celik pejam celik dah nak sebulan kita puasa ya .. lagi2 nak menyambut Hari Kemerdekaan dengan iringan 1 Syawal.. sebenarnya amin malas nak cakap banyak ..

Juara Maharaja Lawak Berpecah??

Assalammualaikum wbt dan salam 1 malaysia ..agak terkejut jugak bila amin baca satu entri mengatakan kumpulan Sepah berpecah?? betul atau tidak, amin tak confirm lagi .. amin baca pun dari blogger .. kang jadi fitnah susah .. Blog amin bukan pembawa fitnah ....Kalau mereka berpisah pun lawak sepah cuma jadi kenangan je la ..

Sepah berpecah? cuma salah faham je..ramai blogger sebar fitnah pasal kumpulan sepah berpecah...tak mungkin kot kalau dorang berpecah .. kalau dorang berpecah mesti cantum  blik kan ?..

ini pun dpt dr mStar Online mengatakan Kumpulan Sepah tidak berpecah cuma salah faham.

KUALA LUMPUR: Anggota kumpulan Sepah, Shuib mengakui terkilan dengan kontroversi kononnya mereka akan berpecah selepas memenangi pertandingan Maharaja Lawak lalu.


Jelasnya, apa yang dimaksudkan dengan berpecah adalah tiada halangan untuk menerima tawaran secara berseorangan dalam mana-mana persembahan atau lakonan.


“Pertama sekali saya ingin terangkan bahawa kami tidak berpecah, saya rasa ada salah faham dari kenyataan yang dikeluarkan daripada salah seorang anggota Sepah.


“Apa yang cuba mereka sampaikan ialah kami boleh berpecah-pecah jika mendapat tawaran persembahan pentas atau berlakon dan bukan semestinya bertiga,” jelasnya ketika ditemui di rakaman Melodi Raya, di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Rabu.


Kata Shuib, disebabkan khabar angin tersebut dia menerima beberapa panggilan daripada peminat tidak dikenali yang meluahkan rasa kecewa mereka.


“Lebih terkilan apabila ramai peminat yang telefon saya untuk meluahkan rasa kecewa mereka kerana telah berhabis duit mengundi kumpulan kami dalam Maharaja Lawak lalu.


“Saya rasa bersalah dengan mereka kerana mereka ingin melihat Sepah terus berada di industri ini secara berkumpulan bukan secara solo.


“Jujurnya, saya akui kami tidak akan kuat jika bergerak sendiri tanpa salah seorang daripada kami,” tuturnya.
Dalam pada itu, Shuib akui ada beberapa tawaran yang tidak dapat dipenuhi ketiga-tiga mereka atas sebab-sebab tertentu.


“Kami sudah berkawan lama dan berjanji tidak akan menyekat rezeki masing-masing.


“Jika salah seorang daripada kami sibuk dan tidak dapat menyertai, kami tetap akan meneruskan persembahan biarpun berdua atau seorang,” katanya.




P/S uhh !! buat takut je kumpulan Sepah berpecah..ish2 nak buat entri pun jgn bwk fitnah ..jika sorang bwk fitnah nnti semua orang akan ikut sekali ...

CONTEST DUIT RAYA ANJURAN DARI AMIN :) 


Wednesday, August 24, 2011

Luahan Hati | Coretan Buat Awak

Sudah 7 bulan kita putus tapi hati saya masih ada awak lagi .. saya pun tak tahu nak luah kat siapa sebab ramai yang tak faham dengan perasaan saya..awak je yang dapat memahami perasaan saya.. saya tahu kalau saya kembali kat awak mesti awak dah tak akan terima saya lagi..Sebab awak dah ada pasangan baru..Pasangan baru awak lebih baik dari saya..Awak nak tahu tak ?? Sejak kita putus, sukar untuk saya melupakan awak walaupun mengambil masa yang sama ..Saya putus dengan awak pun ada sebab ..Sebab saya nak fokus untuk belajar ..awak tahu kan apa impian saya ? Impian nak masuk Universiti tp alhamdulilah saya dapat gak masuk UiTM, tempat belajar saya sekarang..ini pun berkat doa mak ayah saya..saya selalu berdoa kat Allah supaya awak pun dapat masuk Universiti untuk capai cita-cita ...

Tuesday, August 23, 2011

I ♥ Gadjets

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia ...yeay ! kita berjumpa lagi dengan hari yang sama ..Ini adalah entri ke 3 yang patut korang baca.. patut ke ?? apa-apa je la..

Pada petang saja nak kongsi sikit pasal gajet2 ni .. kebanyakan remaja zaman sekarang memang meminati gajet2 ..duit mesti habis sebab gajet lah...

B VS G | Perbezaan Lelaki & Wanita Bila Putus Cinta

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. hari ini amin nak update lagi ..td dah cerita pasal ribut sekarang cerita pasal cinta pulak.... semua terfikir apa maksud "B VS G"?? "B VS G" bermaksud Boy vs Girl Segment ..Sekarang ni kita bergaduh asyik puji sana, puji sini tak best la TAPI bukan gaduh betul2 tahu ..
 Hari ini entri yang kedua, amin nak cerita perbezaan perasaan lelaki dan perempuan bila putus cinta..siapa yang kuat merajuk bila kena reject dgn pasangan dorang??

  Sekarang ni amin nak cerita tentang LELAKI dulu sebab amin kan lelaki..Lelaki la kena mula dulu [gelak sakan :p]..

Lelaki ni bila dah putus cinta dengan pasangan mereka mesti akan cuba kawal emosi dulu..Kalau tak kawal emosi hilanglah macho mereka.

UiTM Jengka Dilanda Ribut Kelmarin

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. selamat pagi semua .. baru je balik kelas ni tak de niat di hati nak beli surat khabar td..Dah terbeli bacalah..Baca punya baca UiTM Jengka masuk "paper"...wow !! dalam hati amin terfikir ni kes yang ribut hari tu lah .. Hari Ahad rasanya ribut tiba-tiba muncul laju juga, sampai khemah bazar Ramadhan kena terbang oleh angin..ye la kuasa Allah swt kan? siapa boleh duga .. tapi amin rasa tu angin monsun yang datang dari laut timur dan barat ..Semua orang tahu tempat Jengka ni kan duduk di tengah-tengah semenanjung..sebab tu kelmarin angin kuat gila..

Monday, August 22, 2011

Cara Memikat Hati Si Jejaka

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. hai selamat pagi semua hari ini amin nak cerita pulak cara nak memikat hati si lelaki seperti ini..Entri ini sebenarnya khas untuk si gadis tulen bukan lelaki yang berubah jadi perempuan.Kalau dalam bahasa pasar dia "PONDAN"..
Entri sebelumnya amin ada buat cara ciri-ciri untuk menjadi jejaka idaman malaya..sekarang ni amin nak cerita cara memikat lak ..

Ada 50 cara yang patut korang ikut dan patuhi.. haha

Sunday, August 21, 2011

Ciri-Ciri Untuk Jadi Jejaka Idaman Malaya

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. dah berapa hari tak update ni .. ish2 teruk betul amin ni kan .. hehe.. cuba korang intai sikit kat tajuk entri untuk kali ini.. apa macam ?? entri ini khas untuk si jejaka-jejaka yang nak memikat hati si gadisnya ...kalau nak tahu baca lagi selanjutnya.
         
          Kadang-kadang perempuan ni mudah cerewet dalam memilih pasangan untuk bercinta..kenapa?? sebab mereka mempunyai cita rasa yang berbeza ..Kepada semua lelaki dalam dunia termasuk amin sekali patut ikut panduan yang akan amin sediakan untuk perempuan memiliki korang dengan seadanya..

Friday, August 19, 2011

Info Kesihatan | Undang-Undang Kanser

Assalammualaikum wbt & salam 1 Malaysia .. hai semua dah lama tak update blog ni .. hari ini amin nak buat satu cerita tentang kesihatan pulak.. asyik cerita cinta je korang tak muak ke ?? hahaha .. sekali sekala kita mestilah kena tahu tentang kesihatan sikit .. tahu sikit jadilah kalau tak tahu semua macam mana nak kahwin..hahahaha..

Pagi ni nak cerita sikit pasal penyakit kanser .. Dalam dunia ni macam-macam kanser kita boleh temui contohnya kanser otak, kanser paru-paru, kanser payudara dan macam-macam lagi.. nak senaraikan lagi  panjang pulak entri ni .. :p

Setiap kanser ni ada undang-undang dia tapi amin nak cerita sekarang pasal kanser puncanya di sebabkan tahi lalat ..Kanser yang amin maksudkan ialah kanser kulit ..tahu ke kanser kulit?? kalau tak tahu pi cari kat google ? hehe..

Lima gejala tahi lalat yang boleh berubah menjadi kanser kulit:

Tuesday, August 16, 2011

Puasa Enam

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia ..sekarang kita dah 16 Ramadhan berpuasa ..cepat kan masa berlalu .. malam ni amin nak berkongsi tentang Puasa .. cerita puasa mesti ada yang tak puasa kan ?? ok malam ni amin tak nak cerita pasal orang tak puasa yang tak puasa tu tanggung dosa sendiri .. ok ..

Topik kita malam ini bercerita tentang Puasa Enam, mesti korang pernah melakukan puasa ni bukan tapi ada yang sesetengah tak tahu hukum puasa enam ni . Sekarang ni amin nak cerita hukum orang yang berpuasa enam ni .. sebbelum amin meneruskan cerita ini, amin nak memohon maaf kalau ada silap semasa amin buat entri ..amin tak lah sehebat mana tentang hal agama tapi mahu berkongsi sedikit apa yang amin tahu..

Jom Bongkar Rahsia Si Gadis

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia..selamat pagi semua hari ini amin nak cerita sikit satu rahsia ni ... rahsia ni tak lah besar sangat tapi korang kena tahu lagi-lagi si jejaka macam amin ni kan .. cee waaah .. sebelum ni amin ada buat jugak rahsia tetapi itu rahsia untuk lelaki punya ..nak baca klik sini ..

Kita bongkar satu per satu dulu rahsia si gadis yg korang minat/sayang/cinta ...

Sunday, August 14, 2011

Jom Uji Personaliti Diri

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia ..hai2 kawan semua dan jugak followers amin yg sudi baca entri-entri sebelum ini .. hari ini amin nak buat game..game apa ?? game kan orang..hahaha tak ada lah main2 je .. amin nak buat game nak mengenali diri korang lebih terperinci[terperinci ke??;p]

Saturday, August 13, 2011

KL Gangster Junior

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia.petang ni sebelum masuk buka puasa, amin nak jadi gangster petang ni boleh tak ?? hahaha tapi tak nak jadi gangster KL, nak jadi gangster Jengka leh tak .. hahaha ...

Tadi baru lepas tengok video iKLan Gangster .. lawak la ..sial la puii .. sesiapa tak tengok video ni .. jom kita tengok ramai kat bawah ..

Dialog terbaik paling best & amin suka "memang la mak takde duit sebab tu dia jual tam tam tepi jalan la, sial..."

hebat la dorang buat cerita ni ..kelakar habis ...korang layan cerita tu sampai habis . mesti sakit perut korang gelak2 nnti .. haha


p/s sebenarnya tengah  cari idea nak update blog.. dah terjumpa video ni .. post ni je la :p Jangan Marah ~~

5 Tentang Otak Kaum Hawa

Assalammualaikum wbt dan salam 1 Malaysia ..yeah selamat pagi semua .hari ini amin nak cerita lagi isu perempuan ...[nape la amin asyik buat isu perempuan je ni =.=""] mesti korang cakap macam tu kan ?? ok la kalau amin nak cerita pun cerita sangat panjang, kalau pendekkan korang tak faham la ...hahaha[cakap lah tak nak cerita kan senang..grr]

Pagi ini amin mahu cerita pasal OTAK ..bukan yang dalam zombi kampung pisang tu ..ni pasal otak seorang perempuan..Semua orang tahu kan ?? apa yang kita buat makan ke?tidur ke? berfikir ke? semua telah di kawal oleh otak kita ..Sekarang ni, perempuan sering dikatakan sukar untuk di fahami . kenapa amin kata begitu ..Jom kita selongkat 1 by 1 .. ada berani ?? kalau amin berani, korang mesti lagi berani..;)

Friday, August 12, 2011

Isu Hina Islam - Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara

Assalammualaikum wbt.. whats up yaww.. [tiba2 amin jadi dak hiphop lak=.=] ... tak tahu lah mimpi apa amin hari ini, tidur tak lagi nak mimpi macam mana..

Sekarang amin nak cerita yang paling hangat sekali dalam google iaitu penghinaan Islam..siapa tak kenal dengan "Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara" , tukang hina Islam yang ramai orang Islam benci gila kat dia sebab apa?? sebab menghina Allah swt dan kekasih-Nya, Rasuluallah saw..siapa tak angin bila hina Islam macam tu?? amin pun marah jugak tapi amin tak ada kuasa nak menghukum dia..hanya Allah swt yang dapat menghukum dia, kita cuma memperbanyakkan berdoa saje..

Dibawah ini ada sikit screenshot untuk korang lihat dan saksikan tindak tanduk "Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara"

gambar kat atas "Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara" seperti marah kat gaysec mungkin kena hack kot .. hahahaha..

Cara Lajukan BroadBan Menggunakan Command Prompt

Assalammulaikum wbt dan salam 1 Malaysia .. selamat malam semua hari ini amin nak kongsi sedikit tutorial...Ya la dah lama tak buat tutorial .. Malam ni amin nak buat tutorial cara nak lajukan berukban (broadban) korang yang dah habis limit tu .. tapi korang jangan ingat buat cara ni laju gila babi cuma laju sikit .. Kebanyakkan orang yang guna benda ni orang yang kaki download movie .. Ya la semua orang tahu bila dah jadi kaki download mestilah makan banyak bandwith ...hah? tak tahu maksud bandwith?? pi tanya uncle google mungkin dia boleh tolong .. kalau amin baik hati nanti amin bg masa akhir cerita ni ..

Ok yang pertama sila baca



Ada Masalah??Tak Puas Hati??Nak Bagi Idea?? Boleh Hantar Komen Melalui FormSpring(FS)
|TERIMA KASIH|