Home Tutorial Motivasi FrenzyFM SiteMap Image Map
Welcome To Amin93's Blog..Put your link blog here..TQ
the barcode printer: free barcode generator

Sunday, October 23, 2011

#1 Fakta ke Auta ?

Assalammualaikum wbt dan salam satu Malaysia...Amin di sini mahu berkongsi lagi tentang sedikit fakta tentang lelaki....Korang rasa fakta ini betul ke ataupun auta..
Ramai-ramai kita baca dari atas sampai ke bawah, kalau mahu tahu fakta itu benar ataupun tidak...
Perokok Tegar
-Ini memang cukup popular di Malaysia mahupun di seluruh dunia..Di Malaysia, seramai 22% lelaki mula menjadi perokok tegar semasa umur mereka mencecah 18 tahun.

Pemalas?
-Seramai 38% lelaki membahagi sebahagian masanya untuk bersenam manakala selebihnya tidak gemar melakukan apa-apa aktiviti senamam.

Tekanan Darah Tinggi
-Dianggarkan seramai 8.3 juta lelaki di negara Asia mempunyai tekanan darah tinggi dan kira-kira 30% daripada mereka tidak sedar mengenainya.

Penyakit Kardiovaskular
-Penyakit jantung dan strok di kalangan lelaki sering dikaitkan dengan masalah kolestrol dan tekanan darah tinggi. Kedua-duanya boleh dikawal dengan diet, senaman mahupun ubat-ubatan.

Kanser Paru-Paru
-Kanser pembunuh NO.1 bagi lelaki.Penyakit tersebut boleh dihalang sekiranya perubahan gaya hidup dan langkah berjaga-jaga tertentu diambil.Faktor-faktor yang menyebabkan risiko kanser paru-paru termasuklah merokok, pendedahan kepada asbetos dan gas radon.


P/S fakta ke auta ???
Comments
0 Comments
//commentFB

0 Orang Senyap² Komen Di Sini:

Post a Comment

Komen Itu Indah..Harap anda dpt komen yang molek sikit..kan lebih manis .. :) yang komen menggunakan anonymous sila sertakan nama anda dan facebook :)

Ada Masalah??Tak Puas Hati??Nak Bagi Idea?? Boleh Hantar Komen Melalui FormSpring(FS)
|TERIMA KASIH|